pRing oss: +47 92 45 23 21
La kundene finne deg på nett!
Slide background

GOOGLE ADWORDS

Annonser i Googles søkeresultater

Vis annonsene dine til dem som aktivt søker etter ditt produkt eller dine tjenester!

Slide background

GOOGLE ADWORDS

Annonser på innholdsnettverket

Vis dine annonser på relevante nettsider og blogger.

Slide background

LOKAL BEDRIFT?

Vi sørger for at kundene dine finner deg der du er!

Vis dine annonser innenfor et avgrenset geografisk område

Digital markedsføring

Digital markedsføring bygger på de samme prinsipper som tradisjonell markedsføring, men med noen vesentlige forskjeller. Der hvor man tidligere gikk bredt ut og rettet reklamen mot et stort, og i mindre grad segmentert publikum, for eksempel via TV, radio, aviser og DM, har man med digital markedsføring mulighet til å spesialtilpasse budskapet mot nøye utvalgte målgrupper, kalt segmenter.

Dette er en fordel for bedriftene, som da ikke trenger å kaste bort reklamekroner på dem som ikke er i målgruppen, og det er også positivt for forbruker, som da kun får reklame for det de faktisk har bruk for, og slipper å få masse reklame for varer og tjenester de ikke har noe interesse eller behov for. En ren vinn-vinn situasjon.

Digital markedsføring tar i bruk teknologi som det viktigste verktøyet for å bygge merkevarer og selge produkter. En annen stor fordel med digital markedsføring, er at alt man gjør er målbart og man kan enkelt dokumentere reultatene, samt gjøre små endringer ved behov.

Ved å kontinuerlig måle resultater, kan man enkelt utforme budskap og annonsetekster, og man har full kontroll på hvor mye hver annonsekanal tar beslag i av det totale markedsbudsjettet, og hvor mye man får igjen for investeringene. Digital markedsføring blir ofte omtalt som "performance marketing". Dette er veldig beskrivende, da alle aktiviteter kan måles og budsjett justeres i forhold til hva som er mest lønnsomt.

Benytt kalenderfunksjonen lengre ned på siden til å reservere et helt uforpliktende møte med oss, så kan vi gå gjennom dine behov og komme med forslag til hva vi kan hjelpe deg med!

Utvalgte tjenester innen digital markedsføring

Søkemotor

Søkemotor

Om du har en nettside, er det svært viktig å være synlig når noen søker etter de varer eller tjenester som du leverer. Vi kan hjelpe deg med å bedre din posisjon i de mest populære søkemotorene, først og fremst Google.


Web Analyse


Vi kan hjelpe deg med å analysere din nettside med tanke på plassering i søkemotor.
Det inkluderer blant annet:

  • Oppsett av Google Analytics.

  • Kartlegging av konverteringspunkter.

  • Gjennomgang av viktige nøkkelord.

  • Undersøke om alle aktiviteter kan spores i Analytics.

  • Undersøke m alle innganger er optimalisert for konverteringer.

  • Undersøke hvilke tiltak som kan iverksettes for å øke sidens konverteringsrate.

  • Utarbeide detaljerte rapporter.


Analyse med Google analytics
 

Søkemotoroptimalisering (SEO)


SEO vil si å tilpasse nettsiden slik at man blir rangert høyest mulig i det generiske søket.
Fordelen med å rangere høyt i søkemotor, er at man kan få mange gratis leads og
konverteringer ved at de som søker etter varer og tjenester som du leverer, finner deg.
Vi kan hjelpe deg med denne optimaliseringen:

  • Sjekke at sidene er bygget opp på riktig måte.

  • Kartlegging av synlighet på viktige nøkkelord.

  • Gjennomgang av tekster og bildebruk.

  • Gjennomgang av lenker til og fra siden.

  • Optimalisere alle innganger for konverteringer.

  • Iverksette andre tiltak for å øke sidens konverteringsrate.


Søkemotoroptimalisering (SEO)
 

Søkemotormarkedsføring (SEM)


SEM har samme mål som SEO, å komme høyt opp i søkemotor. Men SEM retter seg mot
betalte annonseposter, ikke det generiske søket. Det vil si at plasseringen bestemmes av to
faktorer; hvor mye man byr for hvert søkeord og en kvalitets-score som sier noe om hvor
relevant siden er i forhold til det søket som er gjort. Vi kan hjelpe deg med blant annet:



  • Oppsett av Google AdWords.

  • Kartlegging av viktige nøkkelord.

  • Anbefaling av landingssider.

  • Kobling mellom Google Analytics og AdWords.

  • Oppsett og drift av søkekampanjer.

  • Valg av budstrategi (CPC, CPM, eller CPI).

  • Anbefale annonsebudsjett.

  • Oppsett og måling av konverteringspunkter.

  • Remarketing.


Søkemotormarkedsføring (SEM)

CRM

CRM

CRM - eller Customer Relationship Managment - er markedsaktiviteter rettet mot eksisterende kunder. Vi hjelper deg med å segmentere kundemassen, sette opp ulike segmenter og andre tiltak for å øke kundelojaliteten.


Nyhetsbrev / E-post markedsføring


Den mest effektive metoden for å kommunisere med eksisterende kundemasse på, er å sende dem nyhetsbrev. Vi kan hjelpe deg med:

  • Oppsett av program for utsendelse av nyhetsbrev.

  • Implementering av registreringsskjema for nyhetsbrev på nettsiden.

  • Segmentering av kundegrupper.

  • Design av responsive html-maler for nyhetsbrev, som vises korrekt på tvers av ulike plattformer og skjermstørrelser.

  • Drift av nyhetsbrevkampanjer.

  • Anbefalinger av innhold som er relevant for mottaker.

  • Testing og optimalisering.


Nyhetsbrev / E-post markedsføring
 

CRM strategi

For å få maksimalt ut av potensialet som er i eksisterende kundemasse, er det viktig å ha en helhetlig strategi. Vi kan blant annet hjelpe deg med:

  • Planlegging av kundenes livsløp fra første kontakt via første kjøp, kundeservice og videre til mersalg.

  • Anbefale tiltak for å øke kundelojalitet.

  • Anbefale nyttig CRM programvare.

  • Identifisere nye CRM muligheter, for eksempel via sosiale medier.


Customer Relation Marketing (CRM) strategi
 

CRM analyse

For å identifisere svakheter og oppdage nye muligheter, er det viktig å jevnlig analysere bedriftens CRM aktiviteter. Vi hjelper deg med blant annet:



  • Gjennomgang av alle kontaktpunkter du har med kundene, for å se på hvilke muligheter man har til å øke kundelojalitet og mersalg.

  • Analyse: Hva fungerer bra, hva kan bli bedre?

  • Undersøkelser for å måle kundelojalitet.

  • Detaljerte rapporter for de ulike CRM tiltakene.

  • Kobling av CRM programvare mot Google Analytics.


Customer Relation Marketing (CRM) analyse

Sosiale medier

Sosiale Medier

Kommuniser med kunder og potensielle kunder via ulike sosiale medier. Ved å skape innhold som gir brukerne av sosiale medier en form for verdi, kan du få dem til å omtale din bedrift på en positiv måte, som igjen vil generere flere kunder og flere salg.


Strategi for Sosiale Medier

Før man setter i gang med å skape innhold på sosiale medier, bør man utarbeide en strategi. Det er mange fallgruver å gå i, men med en solid stragei i bunn øker sjansene for å lykkes. Vi kan blant annet deg med:

  • Kartlegging av aktuelle sosiale medier som passer din bedrifts profil og målsetning.

  • Identifisere områder og tema som vil være av interesse for brukerne av de ulike sosiale mediene.

  • Anbefale en strategi som gjenspeiler bedriftens verdier.

  • Gi råd om hva som kan postes, og hva man ikke bør poste, på sosiale medier.

  • Hente inn tilbud fra innholdsleverandører, f.eks. produsenter av film til YouTube.
  • Komme med anbefalinger i forhold til betalte annonser på sosiale medier


Utarbeidelse av strategi for Sosiale Medier
 

Profil oppsett på Sosiale Medier

For å fremstå som en seriøs bedrift med fokus på kvalitet, er det viktig å ha en helhetlig profil på tvers av alle plattformer. Vi kan hjelpe deg med:

  • Å sette opp profiler på flere ulike sosiale medier.

  • Utarbeide grafikk tilpasset de enkelte sosiale mediene, som gjenspeiler bedriftens nettside / visuelle profil.

  • Kartlegge aktuelle plugins og apper.

  • Sette opp feed på nettsiden for å kunne vise innhold fra de ulike sosiale mediene.


Oppsett av profiler i Sosiale Medier
 

Hosting av Sosiale Medier

Dersom din bedrift ikke har tid, interesse eller kompetanse til å lage innhold til sosiale medier, kan det være lurt å outsource dette til oss. Vi kan da hjelpe dere med:



  • Å produsere innhold spesialtilpasset for de enkelte sosiale mediene (tekst og bilder).

  • Poste jevnlig på de ulike sosiale mediene for å holde oppe interessen

  • Kjøre konkurranser og annet for å engasjere brukerne.

  • Svare på enkle henvendelser, eller sende dem videre til kundeservice for mer kompliserte spørsmål.
  • Sette opp og drifte betalte annonser på sosiale medier

Vi vil selvsagt representere virksomheten og varemerket ditt på best mulig måte, og aldri uttale oss eller opptre på din virksomhets vegne utenom på forhånd avtalte spilleregler.
Hosting av bedriftens sosiale medie profiler

Book et møte

Calendar is loading...
captcha